Ochrana automobilu Tatra 603
proti korozi metodou ML
Automobil č. 7 / 1973

Návod byl zpracován na základě technologických zkoušek konzervace ve spolupráci s n. p. Tatra v Kopřivnici. Tento návod není dogma a není proto vyloučeno, že si některá pracoviště nebo i jednotlivci naleznou odlišný přístup k místům a prostorám, které je třeba konzervovat. Doporučujeme použít přípravku Resistin ML.
Postup
Z vozidla se vyjme náhradní kolo a demontují se všechny dveřní výplně a všechna čtyři kola. U vozu T2-603 s kotoučnovou brzdou se chrání kotouče brzd papírovým nebo jiným krytem před jejich nežádoucím znečištěním konzervačními prostředky.
Na vozidle se konzervují především všechny svařované spoje, nepřístupné dutiny a kouty, kde je největší pravděpodobnost kondenzace vody a shromažďování vody při mytí vozu i v průběhu provozu vozidla podle uvedeného nákresu:
- v zavazadlovém prostoru
- v prostoru náhradního kola
- v prostoru táhel řízení a zakotvení ramen přední nápravy (pod pedály)
- dutiny zárubní předních dveří a předního sloupku oken
- dutiny předních a zadních dveří
- dutiny bočních nosníků otvory po odehnutí bočních koberců
- střední sloupek dveří
- otvory pro zvedák
- šroubované spoje lapače vzduchu a svařované spoje zadního blatníku (z prostoru motoru)
- prostory zárubné zadních dveří a vnitřní prostor podběhu zadního kola (po odejmutí vnitřních zadních výplní)
- prostor akumulátoru
- prostory za světlomety a víkem světlometů (ze zavazadlového prostoru)
- přední víko zavazadlového prostoru - všechny sváry a lemy z vnitřní strany včetně závěsu víka
- zadní víko zavazadlového prostoru - všechny sváry a lemy z vnitřní strany včetně závěsu víka
- podvozek jako celek se nastříká konzervačním prostředkem Resistin Car
Pro pracovní operace č. 2, 4, 6, 7 a 10 se použijí stříkací pistole s ohebnými nástavci.