Roku 1985 začali inženýři v Lamborghini pracovat na nástupci modelu Countach. To nebylo lehké, časy se změnily a auto muslo být lepší ve všech směrech (rychlejší, lepší konstukční kvality a především bezpečnější). Bezpečnostní a emisní směrnice připravovaly malým firmám, jako je Lamborghini, velké potíže. Luigi Marmiroli (pracoval u automobilek Ferrari a Alfa Romeo) byl najat jako technický vedoucí a on rozhodnul o oslovení Marcella Gandiniho konstruktéra auta (navrhoval také modely Miura a Countach). Gandini měl svůj první model hotov v květnu 1986 a Marniroli si ho zamiloval. Avšak vyskytnul se problém, Lamborhghini bylo opět ve finanční tísni. A v dubnu byla společnost převzata firmou Chrysler. Chrysler se musel zapojit do projektu a rozhodl o ponechání Gandiniho dělat novou konstrukci. Američani nebyli zcela spokojeni a s Ganidim tak vazali model do jejich aerotunelu a vytvořili design pomocí počítače. Řada dílů Diabla byla vyrobena ze složených materiálů, o hodně lehčích než ocel, a co je důležité, pevnějších. Výsledkem bylo auto mnohem vystuženější než Countach. Motor byl téměř kompletně změněn (bylo zavedeno například elktronické vstřikování paliva). Stímto motorem bylo diablo nejmeocnější silniční auto s 485 koňma a 7000 otáčnkama (Ferrari F40 má 478 hp). Stvba diabla byla mnohem lepší než modelu countach. Od chryslera převzali nové výrobní metody. Úkol byl splněn: Diablo bylo úspěšné. -------------------------------------------------------------------------------- Ujede kilometer s pevným startem za 20,7 sekund. S 5,7 litru velkym 12 válcovým motorem o výkonu 492 bhp (370kw) při 7000 otáčkách za minutu . Diablo zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,09 sekundy. Max. rychlost je 325 km/h. Z Miami, Florida do Anchorage, Aliaška ujede za 46 hodin 19 minut. Má pětistupňovou převodovku a nádrž na 100 litrů. TYPY: VT - "Viscous Traction" Stejné auto jako normální Diablo, ale má visco-spojku, která při ztrátě záběru zadních kol přepne 17% výkonu na přední kola. S.E. Model Diablo SE byl vyráběn v limitované serii. Vyrobeno bylo 150 aut. Přesto že má enormě výkonný motor (mimochodem lehčí než u standartního diabla), má náhon poze na zdní kola. ROADSTER VT Luxusní a komfortní model diabla s vymoženostmi jako jsou stahovatelná střecha, elektonické ovládání okének a zrcátek, centrál, kožený interier včetnsě volantu, klimatizace. Má stejný systém náhonu na všechny čtyři kola jako VT verze. SV Model Diablo SV je stavěn pro rychlou sprtovní jízdu. Je to proztím poslední verze Diabla. Tento model byl uveden na oslavu třicátého výročí uvedení Miury SV na trh. Má kotoučové ventilované brzdy, pneumatiky - přední 235/40 ZR1 zadní 7335/35 ZR18, je 4470 mm dlouhý a 2040 mm široký a váží 1530 kg. -------------------------------------------------------------------------------- LAMBORGHINI DIABLO 2WD VT SE ROADSTER SV Vyrobeno bylo ve výrobě ve výrobě 150 ks. ve výrobě ve výrobě Rok výroby '90 - doteď '93 - doteď '93 - '95 '96 - doteď '96 - doteď Nejvyšší rychlost (km/h) 325 325 333 323 329 Náhon zadní kola 4x4 zadní kola 4x4 zadní kola Počet sedadel 2 2 2 2 2 Typ motoru V12 4 OHC V12 4 OHC V12 4 OHC V12 4 OHC V12 4 OHC Obsah motoru (cc) 5707 5707 5707 5707 5707 Max. výkon(Hp / o/min) 492 / 7000 485 / 7000 520 / 7100 492 / 7000 510 / 7000 Max. točivá síla (Nm / o/min) 580 / 5200 580 / 5200 580 / 5200 580 / 5200 580 / 5200